söndag 17 januari 2016

5 år sedan..

Låg jag på förlossningsavdelning 73.. Det var en måndag.. Nybliven mamma med allt vad det innebar. I en plastbalja på hjul brevid min säng låg en alldeles perfekt liten tjej på 49 cm och nästan 4 kg.. Rund var hon, stor.. Alla bäbisar i dagrummet var små sköra fågelungar men min bebis var "färdig".. Jag och Frank var så stolta.. Nybliven mamma, hormoner som stack åt alla håll, som inte tillät mig sova, som direkt marinerade min kropp och självmedveten en kärlek som nästan gjorde ont, var hon mätt, var hon frisk var hon nöjd, för varm?, frös hon? Bubblan runt oss var där, luften stod nästan stilla i den. Bara vi. Allt fick sin mening, alla bitar föll på plats. Och igår fyllde denna underbara lilla människa 5 år.

Bianca, min omtänksamma lilla stora tjej! Min starka men ändå så känsliga dotter. Tänk att du är min dotter, som för varje dag som går fyller mitt liv med kärlek!
Bianca dom gillar musik, dans och sång. Som älskar att pyssla rita och måla. Som har bollsinne. Som lär dig skriva. Jag älskar dig så!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar