söndag 22 januari 2012

ETTÅRSKALAS!


Paus på golvet.
Biancas egna "barnvänliga" tårta
20 bitartårtan.....

Biancas amiga lilla S

Lilla party-prinsessan
Egna tårtan.. yummie!
Cake-pops
Vanilj cupcakes med blåbärsfrosting.
Mammas älskling!



Så har vi hållit kalas för familjens minsta, jag hade förberett bakverk i 2 veckor innan, provat recept och bakat cupcakes och cakepops. Roligt! 20 bitars tårta utvald och hämtad på morgonen, heliumballonger ville jag ha svävandes i taket så jag åkte hem med ett lass från sicklas "partyland" butik. Bäst av allt, givetvis att kunna samla nära och kära för att fira vår lilla skatt! De flesta verkade dock ha utgjort nyårslöften att minska på sockerintaget, 3 kvarts tårta blev kvar.... Kanske hade dom ätit sig mätta på cupcakes innan.. Jag har leveretat ut tårta till alla mina grannar nu så den fina inte skulle gå till spillo =). Bianca fick de bästa presenterna och blev uppvaktad av heela familjen lilla prinsessan. Kunde inte ha blivit mer lyckat!

2 kommentarer:

  1. åååh. så fiiint du gjort det för din lilla goding! tänk att våra små är ett helt år nu. visst är det galet?
    nu länkar jag till nya bloggen och hoppas förstås på att du vill fortsätta kika in hos oss! =)
    stor karamtill dig och bianca

    SvaraRadera
  2. Men så fina bilder, kan inte fatta att vår lille fyller snart 10 mån.. jag vet inte hur jag ska fira lillen ett års dag. Men här blir man inspirerad till max. Kramar på er.

    SvaraRadera