torsdag 19 januari 2012

Min födelsedag.




Glad!

1 av 2 tårtor, fyllda med belgisk choklad..

Det där barret åker av, minst 1 decimeter på onsdag!
Blommor o krims krams:)

Jag fyllde ju jämt den 3 e januari men beslöt mig att låta folk nyktra till efter nyår innan jag höll fest. 14/1 var det spikat.. Mina närmsta vänner och stora familjen var här hemma och firade mig. Otroligt lyckad fest, många fina blomsterkvastar, presenter och människor blev det. Kommer aldrig glömma den dagen.... för 2 dagar senare var hela min familj förgiftad av vinterkräksjukan! Först ut jag, mamma ringde ett par timmar senare, jag börjar ringa runt, pappa, bror 1, bror 2, en efter en och alla svarar med en misstänk svag röst som så blir efter att man vänt ut och in på magen några timmar. Så vi minns den fina festen på gott och ont.

Nu är alla friska och jag förbereder Cup cakes och cake pops inför lördagens 1 års kalas. Hur kul som helst, nyvunnen passion?

Puss!

2 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott till dig och lilla söta Bianca! Fina blommor och allt fika ser så gott ut! Appropå att mammaledigheten snart är slut så känner nog dem flesta neeej hur ska det gå! Oftas tycker det flesta så men en del kanske har roliga jobb att gå tillbaks till :).
    Ska du fortsätta plugga när mammaledigheten är slut? Jag pluggar till Förskollärare termin 2 på Södertörns högskola så skoj när man jobbat några år att plugga igen!Min son Viggo har precis fyllt 2 år nu i januari och har precis byt förskola till föräldrakooperativ. Nu går första veckan efter inskolningen men då han är van förskollekille så gick det snabbt! Så i dag var han där 8.30-17 längsta dagen denna vecka och det hade gått super bra :)! Ha de bra! H/ Carola

    SvaraRadera
  2. Men heeeej!! Hur kunde jag missa din kommentar! Tack tack tack för gratulationerna! Jag känner verkligen "neeeeeeeeeeeeeeeeej" med att börja jobba, trivs inte på mitt jobb, vill inte jobba, vill vara i min mamma-bubbla ett tag till.... Jag är färdig med sudierna i samband med att mammaledigheten tar slut men känner att dt inte är omöjligt att jag börjar plugga igen. Bianca börjar förskolan i augusti, livet går ju den vägen men ibland vill jag pausa, vet inte men känner med glädje att jag njutit av mitt första barn och alla dess känslor mer och mer för varje dag. Så Viggo är precis ett år äldre än min lilla skrutt. Skönt när dom trivs på förskolan, jag oroar mig för att vi överhuvudtaget får ngn plats i tid.. Ha det så fint, kra,/Liza

    SvaraRadera