tisdag 27 september 2011

Herreguuuud...






Det rullar på i en faslig fart alltsammans, vi har arbetat oss igenom en svacka kan man säga... Det har varit tufft att dra hela lasset själv ibland samtidigt som jag aldrig någonsin skulle byta bort ens 1 sekund av den tid jag spenderat med Bianca. Att bli mamma är en stor stor omställning, det är skönt att släppa på egocentreringen, man har denna lilla människa i fokus med hela sin kropp och själ, hjärnanvilar inte en enda sekund hjärtat pumpar med en enorm kärlek som aldrig någonsin upplevts tidigare. Förutom allt det självklara är det alltid en hel del praktiskt med, allt är nytt, från amningen som sedan ska bli mat, kläder för värme, kläder för kyla, dom blir sjuka får feber, börjar krypa, det ska säkras, dom gör små vurpor titt som tätt, ett vrål här ett skrik där, man vill gärna göra något för sig själv emellanåt men ä man mest ensam med sitt nya lilla liv så blir det till att ta med henne överallt. Man funderar över om hon blir överstimulerad eller inte. man planerar dop, man planerar barnrum, man måste vinterpynta vagnen.. pengar hit pengar dit.. och så lilla jag mitt i allt. Längtar efter lite egentid, vuxentid, mina vänner. Kanske någon gång emellanåt iallafall.. :)

Bianca har fyllt 8 månader. Samma dag som hennes farsa fyllde 40.. Då hade vi ett mindre kalas på pappans beställning. Biancas storesyrra, Franks dotter med U kom och lekte, hon ville gärna krypa ner och sova tillsammans med Bianca i spjälsängen så mkt hade hon saknat henne. Dom borde ses oftare dom små liven.
Fullt röj är det på Bianca, hon ställer sig upp mot allt, dammsugaren är en favorit för den kan rulla fram så man kan gå efter, kanske borde köpa en sån där gåvagn... Hon kryper fort som tusan, älskar att hänga på kulturhuset eller överallt där det finns andra barn. Hon är inte det minsta blyg och flirtar vilt med allt och alla. Katter och hundar är sjukt konstiga varelser, då skriker hon i falsett och hoppar upp och ner med lilla rumpan, hon har nästan utvecklat ett hoppande spå rumpan som även tar henne frammåt. Det ser sååååå gulligt ut. Häromdagen var hon och jag på BR leksaker, där hade dom en mjuk studsmatta som var inhägnad med nät.. Jag stoppade in henne där och hon började studsa med rumpan så hon flög, både hon och jag tyckte det var extremt kul :D

Pussar och kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar