måndag 5 september 2011

Hörrnini

Det har hänt mycket vill jag lova, nu har jag börjat få kratig uppdateringsabstinens, känner att jag måste dokumentera innan jag glömmer.. Jag vill passa på att meddela att jag frånsäger mig eventuella missar i stavning, dubbla bokstäver eller en miss med shift.. Jag skriver nämligen detta utan att se ett jäkla jota. Jag ser ca 3 cm i vänster utkant och 3 cm i övre kant av skärmen, Jag langade in musen i skärmen för ett par veckor sedan.. jäkla mac alltså, dom tåål ju nada.. Min dator har kraschat och Frank vågar i nte lämna sin kära dator hemma.. Jag har underbart fina bilder från Dopet som jag ska lägga upp, små roliga Bianca bilder.. Lite att berätta.. Frånvaron var givetvis pga att det blev på tok för mkt med allt... Skola, hemmatrassel, dop-planering, förbereda garderob inför vintern.. ... sånt tar slut i september vet nu, barnskor och overaller är totalt utplockat i september... Frank fyller 40.. jag planerar ngt lagom till honom..
Men plugget tar extremt mkt tid all annan tid som blir över vill jag njuta med min fina dotter som bara blir roligare och roligare att ha och göra med. Dagen före sitt dop den 27e aug började hon krypa.. bara såddär.. det såg så kul ut som att hon ville sätta sig, åla och krypa på samma gång men ganska snart fick hon in tekniken sötaste hon.. Böckerna i bokhyllan lever farligt, alla skor i hallen, hon drar ut alla lådor i köket och där har vi ett problem, för sedan så ska hon skjuta in lådan och aj där kom fingrarna i kläm... Så nu blir det inget mer lådleg tills mamma vadderat nedersta lådan samt spärrat de andra.. Herreguuud vilket jobb med barnsäkerheten som jag bör ta tag i direkt.

2 små tänder har tittat fram i underkäken och numer äter vi bröd med smör och behärskar mat med lite tuggmotstånd.

Sömnen... ja alltså ena natten sover hon från 19 - 04 och sedan till 8 andra natten som inatt vaknade hon klockan 1 o vägrade somna om på en timme.. sedan till 7.. jag är trött.. avbruten sömn i snart ett år, vi fortsäter experimentera här, sist i raden experiment är sömnen under dagen, jag skjuter fram förmiddagsvilan samt lägger en på eftermiddagen runt 14. Sedan försöker jag hålla fröken vaken till 19 :) Hoppas att hon ska vara trött då.. o vilja sova hela natten. Hon har ändå mer eller mindre visat att homn inte riktigt behöver den vilan. Den 19e ska vi till BVC, längesedan sist nu, spruta blire då, väga mäta.. jag tippar på runt 9400 gram.. säkert 70 cm.. Hon känns som hon vuxit på längden.. För låren är inte lika chubby längre, ;) Men det kan ju också ha att göra med att hon rör på sig en del...

Sist men inte mint.. jag vill inte börja jobba igen.. Jag vill vinna på lotto och vara med Bianca jämt :-D

Det gå inte att blogga på den här, jag ger upp.. Återkommer om dom lagar min burk.

Chao
Fic

1 kommentar:

  1. den där lottovinsten skulle verkligen sitta fint. det känns helt sinnessjukt att man ska lämna bort det käraste man har till en vilt främmande människa och missa massor av timmar med den som man inte vill något annat än att vara med..ajaj i hjärtat!
    har bianca döpts! så roligt..vill jättegärna se bilder från hennes stora dag. så duktig hon är som börjat krypa också!
    kramar till er!

    SvaraRadera