onsdag 24 augusti 2011

Min liten börjar bli stor..




Framförallt märker jag med Bianca att hon kopplar ihop situationer, 1+1 blir 2.. Hon drar ur nappen ur munnen och håller fram den till mamma när hon inte vill sova, sätter jag fram mitt ansikte mot nappen trycker hon in den i min mun och skrattar. Napp och lampa har hon koll på, mamma och pappa också, vill hon ha vatten är hungrig visar hon tydligt det genom att säga mmmmm mmmmm mmmmm. Idag kröp hon, framtills nu har hon släpat sig fram likt en militär.. med armbågar och skjuter på med fötterna. Hon glädjs otroligt med att kunna röra på sig dit hon vill, att hon kan sätta sig upp älskar hon också, jag tycker dock att det är liiiiiiiiiiiiite jobbigt för trots att jag är i sama rum kan jag inte vaka konstand o rätt vare ee så faller hon :(.. Jag trodde hon lärt sig konsten att falla mjukt, i de flesta fall gör hon det men ibland är det som benen lever ett eget liv och liksom rycker till så hon faller bakåt.

Hon har ju varit så glad senaste veckorna, skrattar o pratar o flirtar. Men så har det börjat smyga sig på en extreeeeeeeem vilja att vara nära mamma.. Hon kan börja skrik-gråta för ingenting och jag som ALDRIG varit med om att hon inte blir tyst samma sekund jag plockar upp henne blir lite förvirrad... Idag hände det när vi var i skanstull och shoppa lite till dopet, hon satt och skrattade i vagnen och nästa sekund var hon som ett yyyrväder.. hon skrek och grät, fäktade med armarna och sparkade med benen... ooookej, whaat.. tänkte jag, försökte ge henne lite vatten, nehej, pratade lugnt med henne, nope, tog upp henne, neeeheeeeej... hon skrek. Lilla gumman.. på 7 månader är detta absolut första gången som hon skrek trots att hon var i min famn, det brukar vara när inget annat fungerar som jag plockar upp henne o då blir hon tyst samma sekund.. Ny fas på G gissar jag.. Vilket äventyr det är att vara mamma. Min lilla älskling.

Nu sover hon gott hoppas jag, jag känner mig nöjd med dagen, har hunnit städa och tvätta o pula lite.

Igår träffade jag en kollega till mig, vi har jobbat ihop länge och hon hade tråkiga nyheter som gjorde mig så ledsen. Tänker på henne nu och hoppas att allt kommer bli bra.. All styrka till henne om det nu gick att överföra sån.

Nu ska jag svänga ihop en köttfärs a la mexicana o sen blire plugg..

Puss o kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar