lördag 13 augusti 2011

Rörlig liiten.




Alla 6-7 månaders föräldrar kan ju skriva under att det händer grejer, i vår värld stora, för andra kanske knappt värda att nämna. Eller jo de flesta småbarnsföräldrar minns nog fortfarande känslan av äventyr man upplever varje dag.

Bloggen har hamnat lite i skymundan under senaste månaden.. Det har hänt lite privat och så har jag bara försökt att vara. Nu har mina distansstudier börjat i full fart så det finns inte minsta lilla lucka till ngt egentligen.

Bianca älskar det nya lite rörligare livet och ålar hit och dit på sina små äventyr hon underhåller sig själv förtillfället gott och väl en timme vilket är skoj.
Hon är ganska lätt och rolig att ha och göra med just nu och det blir många goda skratt varje dag.

En liten första tand håller på att titta fram i underkäken med så nu ere sluut på att bita på mammas och pappas fingrar, hon biter så sjukt hårt och allt åker in i munnen. En tuggring har införskaffats och åtnjuts. Förutom att bita oss så rivs hon med, hon slänger upp sin lilla labb i ansiktet på en och sliter o river, jag försöker med "klappa fiiint" men det verkar vara lite tidigt med det ;)

Vi ska umgås intensivt med vänner och familj nu tänkte jag, det har blivit på tok för lite av den varan känner jag. Igår var det mormor-mys idag är det 2-års kalas hos Nora. Sista planeringen inför dopet står på tapeten med. Jag har tillverkat små namnlappar att hänga runt glasfoten, mkt söta, linne och strumpbyxa under dopklänning, check check. Återstår rosa sidenband, pajrecept, plast-champagneglas till barnen.. o lite annat smått o gott..

Nu sover mitt troll förmiddagsnap så jag ska passa på att plugga lite och välja ut kalasoutfit.

Kram sålänge:)



Min pyjamastjej nu på morgonen
Extremt rörlig i sängen, man hittar henne nästan alltid i konstiga lägen, nere vid fotändan, på tvären, uppoch ner, denna tog nog priset och såg sjukt obekväm ut så jag rättade till henne lite så hon slapp vakna med nackspärr..

Nu är det nog snart dags att sätta barnsäkra spärrar på glas-skåpet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar