onsdag 3 augusti 2011

Trycka på knappar.











Det känns verkligen som en bebis utvecklas från ena dagen till den andra, ena dagen funkade vagnen inte alls för att nästa vara ett soft bebi-fordon dä man kan beskåda världen på tryggt avstånd. Ena dagen är främlingar fullkomligt skiitläskiga men nästa dag flirtar lilla B på för fullt med allt och alla. Runt 6 månadersdagen nästan exakt var det som man tryckte på en sådan knapp, vagnen är Ok, gråt o gnäll vid sovtillfällena är nu ett minne blott (peppar peppar imorrn kanske knappen trycks ner igen...:) ) Bianca sover hyfsat bra, äter välling runt 00-01 och sover sedan till ca 6 -7.. Maken till att flirta med allt och ALLA kan man leta efter, jag blir tvungen att prata med 25-30 pers varje dag jag är ute på stan med henne för då har hon fyrat iväg leenden åt höger och vänster och folk vill veta hur gammalt det lilla trollet är, vad hon heter... "å guuud så nöjd o glaad", "det där leendet kan jag leva på dag" hihihihi lilla flirt anka! Jag tycker 6 månader är spännande, det händer så mkt nu, "pratet" utvecklas, blir mer nyanserat, hon skriker ut "aaauuuuooogogogo", "oooooouuuuubaaaabaaaaa" på tunnelbanan att tillochmed den tröttaste blir tvunget att bjussa på ett leende. Lill.jäntan har helt klart en stark röst, vi får väl hoppas hon ärvt pappas vackra röst, sjunga är väl något man drömt om att kunna göra.

Bloggfrånvaro beror på tuff period.. På annat plan.. Mycket planering nu, inför mångt och mycket. Saknar vänner, människor , familj..

Hade det så himla mysigt på pappas land, det var god mat och sällskap in på nattkvisten i dagarna 6a. Jag och ankan sov ensamma i gäststuga vilket var såååååå skönt. Efter jag nattat henne kunde jag sätta på babywatchen och softa utan sänkt volym med resten av gänget. Bianca har badat i havet både 1 och 2 gånger. Inte är fröken en badkruka, det tjuuuuter om henne, fötterna plaskar och händerna slår så mamman blir plaskblöt.

Några bilder från mys med bror och hans familj är allt jag har att bjussa på, det har varit mkt familj på senaste. Alla undeerbara bilder från landet är i min systers kamera.

Idag har vi njutit lite sol med semesterfirande bror och Nora på Dalarö, sjuuukt barnvänlig beach, långgrunt typ 1 kilometer, djup 1,5 dm.. varmt vatten och masa träd som ger skugga mitt på sandstranden. Bianca invigde sin röd och vitprickiga bikiniunderdel från polarn, hon klär i rött min lilla nougat-pralin.

1 kommentar:

  1. Du är sjukt svår att få tag på! har du tappat din mobil igen? Hör av dig vetja! FINA BILDER och härlig semester förklarar nog din frånvaro! =) KRAM
    /Garanty

    SvaraRadera