tisdag 16 augusti 2011

Bianca 7 månader

På beställning kommer här la lista:


Sömn:
Bianca lägger sig för natten klockan 19:30 - 20:00, sedan sover hon ibland till 00 eller 01 då får hon välling somnar då om och vaknar runt 6. Ibland vaknar hon först 03-04 då ammar jag lite sen sover hon till 7-8, lite busigt det där, jag hade helst velat ha det på samma sätt jämt såklart. Oftast går vi då upp klockan 6-7 får lite frukostmjölk, leker lite blir trött efter 1,5 - 2 timmar och går o lägger sig för förmiddags sov som ofta är ca 2 timmar sedan sover hon lunch mellan 13-14, ca 1 timme. Eftermiddagsnapen är påväg bort men den ligger runt 16 och är kort.

Mat: Bianca äter mjölk klockan 6, frukostgröt klockan 9, lunch kl12 i form av nästan en hel burk och lite frukt puré, vatten att dricka, mellis klockan 3 oftast ammar jag, ibland frukt också, middag har varit gröt klockan 18 men nu experimenterar jag för att försöka få jämnare nätter, middag klockan 17:30 matburk annan än lunch, fruktpure. Så har jag lagt till välling klockan 19. Iag första dagen jag provar.

Bianca är Glad, flirtig på avstånd men vill helst ha mamma eller pappa nära, barn älskar hon, hon är nyfiken, river ut böcker ur hyllorna, äter på allt, trycker på knapparna till alla elektroniska ting som finns, älskar att bada, pratar heeeeela tiden, har en liten tand på uppgång, påväg att krypa, gillar att hjälpa till o diska, älskar att pussa sig själv i spegeln, rivs o nyps, gillar att sova, gillar att äta det mesta,älskar vatten, gillar att vara ute med mamma på äventyr med vagnen, an inte sova utan snutte.

Hon gillar inte... att torka munnen efter maten eller pappa hårda pussar, inte för många i rad iallafall då blir hon irriterad:)

1 kommentar:

  1. GRATTIS till din underbara lilla tjej! tänk att dom redan blivit så stora..sju månader låter ju som ett STORT barn haha ;) känner igen mycket av era rutiner..på många punkter gör vi samma!
    kramar.

    SvaraRadera