onsdag 17 november 2010

AWWIIiii..

Mitt älskade lilla liv i magen har länge legat med huvudet nedåt, åt min högra sida med ryggen längs med magens vänstersida, åsså har man känt benkickarna på högersidan. Idag hände ngt i magen h*n ville vända sig o hur h*n ligger nu harjag ingen aning om men oj vad den vändningen kändes.. o sitter du på tvären nu eller.. det blev så hårt på ena sidan o alla småkickar hamnade på andra sidan. Jag älskar dig mitt lilla liv, längtar efter dig. Så här i vecka 33 börjar man tänka på förlossningen mer o mer.. Guud asså.. skrämmande, spännande, pirrigt och hemskt..

Jag vill ta upp sängen o bädda den nu men det vill inte min man.. december har han sagt.. ookej det duger då hinner jag planera och undersöka hur man bäst bäddar till en lite nying. frågetecken som dykt upp är.
*Hur tjockt an täcket vara, man vill ju inte att dom ska frysa men så e det inge bra om det blir för varmt.. www.rättstart.se verkar ha produkter att lita på.
*Babynest eller kudda upp runt bebis då h*n känns så liiiiten i stora sängen?
*Andningslarm från babysense II? (i skrivande stund köpte jag visst ett på blocket, känns tryggt)


Förutom dessa saker så skulle jag vilja ha en fin sängmobil.. inte en såndär jättegrej med fjärrkontroll o skit, bara en med vacker melodi och så små mjuka nallar i pastelliga färger<3>
På önskelistan står även denna
från lexington.. så fin så fin.

Nu ska jag äta stuvade makaroner med korv, broccoli o blomkål. Kn inte tänka längre.. vi ligga i sängen med tallrigen i knät.. japp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar