söndag 28 november 2010

Helgen slut..


Ja, nu är helgen slut men jag misströstar inte för det :).. Idag är det första advent så jag ska alldeles strax gå ner i källaren o fiska upp lite julpynt. Vi har dock redan tagit upp en julgran som står pyntad o tindrar i vardagsrummet=). Tidigt som tusan.. i min familj har vi haft i tradition o springa ner o köpa gran antingen dan före dopparedan eller dan före dan.. Då står dom beniga granarna kvar nere i centrum som spökgestalter.. I vilket fall jag har brutit alla seder i år.. Känns förskräckligt men vi har köpt en plastgran. Vet inte om vi kanske faller för frestelsen o köper en riktig sen men vi tänkte att .. Jag vet inte. Tänkte iallafall springa till hemtex o bruka för o se om jag kan hitta en fin adventsljusstake, eller lite pyssel så jag får ihop en själv. Har sett många fina hemmagjorda med snören o sifferbrickor o stenar o allt vad det kan vara.
Ska se om jag orkar till babyproffsen för o hämta min babybox med. Igår var vi på IKEA för att hitta en skötbordsvariant då vårat badrum är för litet för att ha någon form av skötbord i. Tanken var ju att vi skulle ta bort badkaret, skaffa duschkabi
n o få in en tvättmaskin där men tiden har sannerligen inte räckt till. Alla skötbord var stora o otympliga men det blev en lampa, den med pappersblommor, den lilla varianten. Kakfat, servetter, ljus, pynt, glas, skrivbordsskiva mm...
Nu måste jag dra igång denna dag.
Blomsterlampan monterades upp i barnrummet och ger ett flummit skuggspel på väggarna.. Gulligt tycker jag.. Ska strax använda mig av min kamera istället för kameran på datorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar