måndag 3 oktober 2011

Biancas dop.








Tänk att det gått mer än en månad.. Tiden har liksom gått extremt fort under de senaste månaderna och jag kände nu att jag ville skriva några ord om hennes fantastiska dop medans det fortfarande är färskt i minnet.

Dopet hölls i järfälla kyrka som är en gammal, vit och extremt vacker kyrka. Skulle gärna gifta mig där någon gång vilket är ett helt annat kapitel. Jag var lite nervös inför dopet då jag fixade och trixade med 100 saker samtidigt som dekoration, inbjudningskort, recept letande mm mm mm Tur jag hade så fin hjälp av min pappa med hela hans familj.

Dagen innan stod jag och bakade pajer till klockan 1 på natten, en chevre paj, en köttfärspaj och en lax och kräftstjärtspaj, resten av pajerna och dryck fanns hos pappa i deras hus.

Den dagen den 27e augusti var en av de finaste dagarna på länge, det var stekhett och strålande sol, mitt i allt regn o rusk som varit. Dopakten var perfekt, prästen var ung och kul, han knåpade ihop en egen slut- psalm efter att ha ställt oss en fråga när vi träffades en vecka innan dopet, han sa såhär " om 20 år så vill Bianca ut och resa i världen, jorden runt tillochmed, vad vill ni som föräldrar att hon ska ha med sig i ryggsäcken? Vilka egenskaper önskar ni att hon hade och hur har ni genom livet gett henne de". Med allt det som vi svarade byggde han en vacker psalm om kärlek och sa så mkt fint att man blev tårögd. Frank sjöng för Bianca, hon sa inte ett ljud under hela långa akten, eller jo hon pratade, men grät ingenting inte ens när prästen tog henne och gick en runda o hälsade på släkt o vänner.

Efterfesten hölls hos pappa. Det var pajer, bubbel, tårtor, kaffe, myyyys i trädgården med tjocka släkten, aningens övertrött Bianca tog sedan en taxi hem med sin familj klockan 22.. Perfekt dag. Tack min familj och tack min lilla dotter. Nu ska mamma köpa ett fint skrin till dina fina smycken.
Mamma älskar dig mest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar