fredag 21 oktober 2011

När man ska göra det lilla extra..








Jag tyckte jag förtjänade en brakmiddag idag, till den skulle jag servera mig ett glas rött.. Jaha vad skulle det bli för mat då? JO jag skulle göra en jäkla porterstek i gryta.. jahapp o vad e detta då.. jo minsann man slänger i lite enbär, lite pepparkorn, vinbärskoncentrat lite porter lite buljong mm mm mm hundrafemtioelva ingredienser behövde detta köttstycke som ska koka långsamt i gryta i 2 timmar.. Jag ska servera brysselkol och vinbärsgele till kalaset. PLING! sa matklockan, köttet e perfekt.. av spadet som finns i grytan med alla 100 ingredienser ska man göra en onyttig jäkla sås med 2 dl grädde! MUMS! Ni vet när kött o ingredienser har fått gotta samman ett bra tag de smakerna e ljuvliga! Så jag letar fram den jäkla grädden som jag i stress
med vagnen och liten missnöjd Bianca haffat åt mig.. Jag kppnar helveeetet och ser att grädden e....ROSA.. Vafaan, är den dååålig tänker jag och luktar... JORDGUBB! Den ser ju exakt ut som alla andra gräddförpackningar.. den står på samma hylla... Vaför förvillar man en trött mammahjärna..... Utan sås ingen stek.. OK. Kan man ha choklad i mat kan man ha jordgubbssmak i en sås.. Det var faktiskt inte så illa, tack o lov så dödar alla 100 smaker jordgubbssmaken.. Sådeesåå!

Bianca är som sagt en liten snoris nu IGEN så jag klädde henne från topp till tå i min gamla bebismundering:) På kortet kan ni se mössan min mormor stickat mig, min lilla mormor som jag hört så mkt om men som jag aldrig fick lära känna, hon gick bort när jag var 3 månader gammal, hon var ung, och dog av ett läkarmisstag.. Jag tycker det är så sorgligt, men hon lever vidare med historier som min mamma berättat, och som mina äldre bröder berättat.


Nu har jag tänt 100 ljus härhemma och vill hugga in i min fina mat och ta mig ett glas rött.

Ha en mysig fredagkväll alla fina.

Puss!!
Jaaa men Okeej... det är jordgubbar där.. men jag var stressad :).. btw.. jordgubbarns skulle ju kunna tolkas som grädde TILL jordgubbar e gott.. om man inte såg att det stod Jordgubb då.... jaajaaaaaaaaaaa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar