torsdag 13 oktober 2011

Kinkigt.. och dansigt..



Ja, häromdagen fick Bianca Dajjarejja, magbakterie, något hon ätit, vet inte riktigt men sedan i början av veckan har hon betett sig lite annorlunda än vanligt.. väldigt mammigt och vääääldigt gnälligt. Vanligtvis släpper jag ner skruttan bland sina leksaker och där underhåller hon sig medan jag kan slå mig ner i soffan med kaffet eller medan jag diskar exempelvis. Nu börjar hon gråta så fort rumpan nuddar golvet, jag slår mig då ner brevid henne, leker en stund tillsammans, reser på mig och hon börjar gnälla... Jag tar några steg mot kaffekoppen, hon släpper leksaken som alldeles nyss var så rolig, och kryper gnällandes efter mina fötter, när hon kommer fram till mina fötter sträcker hon upp armarna och vill upp. Jag trodde först hon höll på att bli sjuk IGEN när det började , men det verkar inte så, så kanske är det nu separationsfasen verkligen märks. Så det blir lite gnälligt så fort jag behöve görA ngt härhemma men det är väl övergående så vi får helt enkelt sitta ihop med tejp,o babybjörn mer än vanligt.

Finns det ngt gulligare än gungande babyrumpa , alltså när en bebis dansar.. Jag tror inte det, Bianca börjar gunga så fort hon hör en trudelutt, det kan vara vinjetten till någon serie, trudelutten innan TV-4 nyheterna, reklam musik, när mamma sjunger, allt går bra för dansa är ju så kul!

Nu måste jag verkligen plugga, min hjärna har varit full med snurrande och surrande de senaste dagarna att jag inte kunnat koncentrera mig ens på att läsa en sida. Nu är det eld i baken för den här kursen slutar imorrn! HJÄLP..

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar