söndag 27 februari 2011

Borde...

Försöka vila när hon gör det men det kan väl många nyblivna mammor skriva under på att man gör allt annat än just vilar.. Plocka här o där, disk ut o in, tvätt... Nu har jag iallafall slagit mig ner med "Min första bok" som jag köpte precis där när hon var någon vecka, måste fylla i första joller o första leendet och annat kul innan man glömmer tänkte jag men har nu fyllt i halva boken:) Mammas namn, hur träffades mamma och pappa, förlossningen, släktträd, presenter jag fick.. osv! Så mysigt och sitta o knåpa i hennes lilla bok för mig tillbaka till tider då man alltid fick fylla i en "mina vänner bok" när man gick på kalas.


Jaja, hur det igår då?


Jag åkte in till city och mötte upp på MIO kungsgatan, när jag kom lös min lilla sol upp när hon såg tok-faster komma gåendes! Fyyy jag har dåligt samvete, vi brukade ses flera ggr i veckan och busa, nu blev det pusskalas på MIO, Bianca sov så gott i vagnen. Nora undrar nog vart tjocka magen tog vägen, alltid när vi sågs så pekade hon på den "däääääää titta dääää" Det var ju lixom faster med den stora magen så långt hon kan minnas..typ. Jag såg ut så jämt o lika fin var jag för det i hennes ögon. Kääärlek. Nu ska kusinerna knyta en fin relation.
Jag och Nora sommaren 2010.Skärgården.

Ja men sen blev det pannkaka av city turen, den 26 ska man inte ge sig ut! Nu är folk sugna på våren o den finns i alla butiker. Bror o hans C skulle shoppa och jag ville hänga med dom men inte shoppa, men hängde dom i hasorna ändå:). När det började bli dags för att amma mitt barn begav vi oss mot gallerian för att sätta oss på ett fik... Ok. Det fanns inte plats nåååågonstans. Tillslut sa jag åt dom att dom kunde åka hem , jag gick in på mitt jobb lånade lagret så jag kunde göra min bebis nöjd o belåten! SÅ spännande var det! Idag stannar vi hemma sånär som på en snabbvisit till affärn. Jag vill ha gott kött med sås idag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar