onsdag 9 februari 2011

Göra dag.. göra natt..

Spädbarn sover o äter precis hur dom vill o när dom vill, några rutiner har iallafall inte jag börjat stressa över! Däremot var det ngn som sa att man skulle göra "skillnad" på dag o natt vilket det ju uppenbart är... men en bebis märker ingen skillnad ifall vi alltid låter den sova exempelvis i nedsläckt rum eller ifall man viskar runt bebisen så fort den vilar. Därför om Bianca slumrar i soffan som här på bilden så sätter mami på lite musik o dansar runt med damsugaren i vardagsrummet en sväng, annars blir vi dammallergiker hela högen härhemma;) Bianca störs inte ett dugg av mitt slamrande. Nu e skruttefia vaken o vi ska gosa lite här.
På tal om sömn.. undrar om der är många bebis-föräldrar som sover med sina små kottar i sängen på natten såhär i början?.. Innan hon kom sa jag Icke Nicke! inga bebisar i sängen..men så har det blivit så att hon sovit sitt första pass i sängen o vaknar för nattmål runt 3 på natten så e jag så sjukt trött att jag rullar en täckeskorv bakom hennes rygg o en liten korv mellan oss o låter henne amma o då somnar vi så.. o varje gång hon vaknar så tar hon bara o äter lite till.. Jag orkar lixom aldrig upp o lägga tillbaka henne plus att hon gillar att sova med mamma mkt bättre än i sin säng, vi måste ändra på den dåliga vanan såsmåningom!
:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar