lördag 19 februari 2011

Uppdatering...





Igår var vi runt i Sickla jag o Bianca, vi hade ju fått checkar från H&m och skulle dit och se om vi hittade ngra godbitar men för det första hade jag inte ro i kroppen att gå runt o bläddra bland alla kläder för Bianca är mer vaken nu och inte alltid nöjd att ligga ner om man kan komma upp i famnen o kika runt, så vi fick avbryta ngra butiksbesök o gå o sätta oss på cafe o ta an kaffe latte, eller smoothie, och för det andra så har H&m fööör tråkiga kläder för bebisar upp till strl 56, hello kitty och I Love mum/dad (dom är söta men det har vi redan). Strl 62-86 har lite roligare kläder men det är inte mycket alltså. Så vi köpte en varm björn munkjacka med tillhörande fleecebyxor,och så en rosa liten dra över huvud-halsduk. Lite tjejjiga blommiga bodysar hittade vi på Kappahl! Dit ska man då och handla till dom minsta. Till mamma blev det ett sånt där smart amningslinne från H&m och en amningsvänlig tunika i puderrosa. Det kommer bli såå mycket lättare i vår med kläder, och roligare.

Natten har varit sisådär, ganska bra får man lov och säga, bara det att jag är så sjukt trött nu för man har inte sovit bra på över 1 månad, ja, jag sov ju dåligt sista månaden av graviditeten också så det känns som jag har så mycket sömn att ta igen att jag skulle behöva sträcksova i 3 dagar.

Nu sitter jag och äter lunch här, Finn Crisp, 2 kokta ägg, Juice och thé. Nej jag bantar inte men har inte tid eller lust att slänga ihop något annat.. Snart vaknar min prinsessa från sin lunch- nap och då pysslar jag hellre med annat, fasiken, jag måste använda ordet "jobbigt" om en sak... det känns som det är tabu som nybliven mamma men fy fasiken vad jobbigt det är med oredan som hopar sig runt en pga tidsbrist och en man som jobbar hela tiden, mina räkningar och papper har jag aldrig tid o sortera, mina kläde vill jag rensa, jag vill vårstäda jag älskar o pyssla o städa men det hinns inte!:) Jag ska se till o hinna med det, Babybjörn var det ju! Tänk att jag trodde aldrig på dom som sa att vara småbarnsförälder är ett heltidsjobb..:) det är det. FAST det är det bästa jobb i världen och jag älskar det trots allt damm i hörnorna och oreda i lådorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar