lördag 5 februari 2011

Lite ditt o datt..

Hejje! Jag har då inte lärt mig hur man lägger in bilder snyggt ELLER hur man får dom att hamna på rätt plats! Orkar inte ta reda på det nu utan ville bara dokumentera en mamma 20 dagar efter förlossningen.. Känner att det jag behöver för att må bra fysiskt är att bygga lite muskler i rygg och mage. Dom värker mest hela tiden. Sista 2 månaderna "satt-sov" jag för bebis var så tung i magen :)




Hejje!




Idag har vi införskaffat en tvättmaskin kombinerad med torktumlare.. det som är baksidan med detta är att vi blir tvugn att ta bort badkaret och ha dusch-kabin , jag som ääälskar att bada!! Har inte kunnat bada sedan förlossningen o nu blir det inga fler bad hemma:( får åka hem till amamma om jag vill bada. Framsidan ÄR att jag kan tvätta alla familjens kläder som växer i tvättkorgen dubbelt så snabbt sedan Bianca kom. Tvättstugan är i en annan byggnad o den tar jag mig inte till med Bianca!! Jo, om jag slapp bära henne i famnen upp o ner för alla trappor.




Vad mer?.. Vi tog en tur till södermalm och träffade Biancas halvbror och syster för en fika, premiärammade ute på stan.. det gick ju bra, lillskruttan var snäll hela tiden, vaken o nyfiken, snäll o lugn knappt ett pip :) Försöker verkligen njuta av alla moment med Bianca men kan inte låta bli att längta lite efter att få lite mer kontakt med min lilla älskling, visst har vi ögonkontakt ofta och jag pratar med henne mest heeela tiden men ett litet leende och ett ienkännande ögonkast. Det är så spännande att vara mamma, att få följa det här nya lilla livet.




Vad ska vi göra ikväll då? nja.. inget, mysa kanske. Glömde dock att köpa lördagsgodis vilket är förskräckligt men lika bra kanske då jag tror att jag kanske blivit sockerberoende nästintill...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar