tisdag 8 februari 2011

Vad har vi använt?..

Innan hon kom så köpte vi på oss en hel del saker, jag ville att allt skulle vara färdigt o fixat inför att bebisen kom.. Kläder, kanske lite för mkt.. vissa prylar kanske överdrivet.. Så vilka bebiskläder samt prylar var bra inköp, vad har vi använt?

BEBISKLÄDER:
Alla byxor av hårdare material typ jeans eller manchester byxor som var söta på hyllan var totalt onödigt.. Nu har hon vuxit ur dom utan att ha använt dom ens 1 gång. Sååå för vinterbebisar rekomenderar jag att ha:

*Ganska många Pyjamasar i strl 50, Bianca är snart 3 veckor och växer nog om 2 veckor ut ALLA 50 o hoppar till 56.. En ordentlig uppsättning mjuka elastiska bodys med mjuk ringning. Köp inga 56 or alls för man blir mer inspirerad att köpa kläder när man fått träffa den lilla människan=)
*Man är ju inomhus en hel del så mjuka byxor till bebisen som kanske är lite lättare inte super tjocka, varma, bomull o velour.
*strumpor till bebis hellre än bodys/byxor med fot dom är opraktiska!! bebisen drar in fötterna i benen..
*vinterbebis, en tunnare stickad eller fleeceoverall att ha i en åkpåse allternativt en riktigt tjock overall om man inte har åkpåse..
*Heldräkter som är lätta att ha på bebisen med dragkedja eller knappar hela vägen är super!

TILL MAMMA( jag glömde totalt bort mig själv)
*Bekväääma amningslinnen o toppar!!! När du sover på natten vill iallafall inte jag ha BH på mig, eftersom brösten är ömma och hårda o läcker mjölk så är mitt tips mjuka amningslinnen från exempelvis H&M eller Lindex.. Då kan man ha amningskupa i ich den jag hittade på H&M fär 99:- har som en sport.bh inbyggd så viker man bara ner när man ska amma..
*Amningskupor
*bindor
*Sårsalva för ¨beöstvårtorna, för mig läkte bröstmjölken mina sår på bara 2 dagar, jag smorde alltså in med bröstmjölken. Jag hade ju konstant läckande vårtor så dom var konstant uppmjukade...
*Intimtvål UTAN parfym eller ngt annat kemikaliskt..

ÖVRIGT- väldigt individuellt
*babysitter
*bärsjal(det har jag inte ens nu men har fått det tipsat från många håll)
*flaska till bebis
*napp i strl 0-2 månader från apoteket
*balja till bebis.
*sempers magdroppar till bebis o kamomillte till mamma..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar