torsdag 3 februari 2011

Magknip..


Min lilla tossa har knip i magen, framförallt om kvällarna och man lider med henne när hon skriker=( Hon kämpar o stånkar för att få ut gas eller bajs men det går inte alls.. Då börjar man googla såklart! Tips till mamma, kanske lite hokus pokus men sånt gillar ju jag;) Kamomillte från friggs, vissa mammor hävdar att det hjälpt deras små bebisar att må lite bättre i magen.. Då är det givetvis JAG som dricker det :-P

och så sempers magdroppar då.. inhandlades igår och har inte givit effekt ännu, det kan ta ett par dagar. Däremot så är det svårt att få i henne dom, blandar dom med mjölk på en sked.

Jag hoppas hon ska må bättre i magen snart för om nätterna är det ganska mkt bökande o stånkande o gråtande stackars liten, o stackars mamma.. Finner ingen riktig ro att vila om dagarna när hon sover (om hon sover) som nu tex, då vill jag kolla lite på internet, pyssla med fotografier och album, kolla bland papper och planera småsaker.

Jag längtar efter att känna mig lite tryggare med henne ute, alltså att kunna åka in till stan utan att vara smånervös för att hon ska vakna o gallskrika... För gör hon det och vi är utomhus mitt i vintern kan jag ju inte plocka upp henne direkt och då kommer hon hinna få krupp och usch vad nervös det gör mig. Jag har ju redan åkt tunnelbana själv och gått promenader givetvis men jag slappnar inte av! Det kommer bli bättre..
Lillskruttan ska ju bli större så det gäller att försöka njuta av den här tiden också för vips så är den över. Älskade Biancii!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar