söndag 17 juli 2011

Blahi blaha.



Jag håller på att natta lilla B, nattningen har blivit lite annorlunda på senaste precis som nätterna. Inte för att det är superjobbigt att få henne att sova men hon gnäller ganska länge innan hon vill komma till ro, jag låter henne ligga därinne och prata/gnälla ett tag sedan går jag in klappar henne och stoppar i napp. Så kan vi hålla på ca 30- 45 minuter. Natten var katastrofal.. Jag lyckas inte sluta nattamma... mitt hopp är att jag kan byta ut bröstet mot välling och att hon snart sover fler timmar och på så sätt slipper jag hela det där vägra henne maten.. Jag ska göra ett nytt försök till nedmontering av liggdelen på vagnen, nuförtiden vill hon nämligen sitta helt upp i ligginsatsen så jag blir tvungen att hålla i ena armen och köra väldigt försiktigt, hon är dock ooootroligt nöjd med att få bränna av tandlösa leenden åt höger och vänster när vi går genom staden. Vilken människa blir inte glad av ett sådant vackert leende ;)

Som sagt hon rör sig genom att rulla runt åt alla håll, hon snurrar även runt med kroppen 360 grader med hjälp av en rund mage och starka armar, nya utmaningen är att att sig framåt :) Hon tar i för kung och fosterland, benen trycker ifrån, siktet inställt på leksak en bit fram... bara det att kroppen vill bakåt, hon åker baklänges och blir sååå frustrerad.. Pluttan, snart kryper du framåt då kommer mamma ha dig i hasorna jämt, hääärligt!

Själv försöker man komma ner i varv med rosmarin och saltkex och ett glas tranbärsjuice. Ni måste prova dessa kex med lite smör på, om ni gillar rosmarin och flingsalt, shit så goda dom är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar