måndag 11 juli 2011

Sömnsvårigheter..


Efter allt resande och hattande till och från landet, bil och buss, ena dagen hemma och nästa på landet så kan det vara så att sömnschemat störts en aning även om det inte var direkt bra innan. Nu har vi en vakenperiod runt 4 som varar i 2 timmar innan vi får somna om.. Jag är trött och som ett vrak.. huvudet bultar och huden känns som papper (vad nu detta skulle ha och göra med sömnen) Bästa skönhetsmedecinen för mig är dock sömn, skit i krämerna, 7 timmars sömn gör sitt. Jag har inte sovit mer än max 5 timmar i rad (få ggr) sedan 7 månader..

Jag köpte välling igår, första försöket var ingen höjdare.. Vi fortsätte försöka i vanlig ordning ger vi inte upp. Dock tror jag att jag måste minska på nattamningen nu, usch det kommer bli skrikit och gråtit.. men nu vill inte mamma agera napp på nätterna när hon vaknar så pass många ggr som hon gör..

Vilken metod man nu ska köra, lillstumpan är dock 6 månader nu och jag tycker man borde få sova liiiiite mer eller att sömnen åtminstonde borde gå åt rätt håll...

På landet har det varit skönt, blev uppassad av mor min de 2 dagar jag var där med henne, frukost lunch och middag..

Utvecklingen tar små steg varje dag, hon sitter nästan, tar sig till leksaker på filten utan att endast röra sig i sidväg.. hon kommer på sätt, frammåt går det ju inte men man kan böja sig, åla bakåt, snurra hit eller dit. Hon står korta stunder mer eller mindre på knän och händer, inte alls lika rädd för nya människor, är glad för det mesta förutom ENDAST när det kommer till sömnen, är hon trött eller övertrött så blir det gnälligt.

Imorrn ska vi väga ochmäta korven :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar