torsdag 14 juli 2011

Mår som vädret.

Växlande. Nu mår jag lite pruttigt igen, hostar och har ont i lungorna, har ont i kroppen. Igår fick jag värsta muskel explotionen i ryggen, strålade lite skumt som en blandning mellan mensvärk och ischias. Det hela gör mig lååååg.. :( Är ensam med Bianca och orkar knappt bära henne för känner mig bara allmänt matt inuti och utanpå. Fyyy det måste vara ngt, influensa?...

Bianca sover lite nu och jag passar på att städa ur hennes klädlåda och garderob, skötväska och andra Bianca-väskor... Nu har jag rensat ur de sista 56:orna och en del 62:or.. My ooh myy vi har köpt en del kläder till henne alltså.. Jag får nästan lite ångest då jag vek ihop några som hon endast använt 1 gång och något ingen gång.. Jag skickar bättre delen till behövande sparar bara favoriterna och pyjamasar. Kankse blir det fler barn någon gång.. Jag förlåter mig själv för massiva klädinköp, tröstar mig att det var första barnet, miraklet, överasskningen, flickan som jag trodde var pojke, blev tokig i rosa bodys och kläder med spets, överdrev allt, hade handlat så mkt neutralt i grått och beight att jag blev galen i flickigt. Hade en liiiten dröm om en liten tjejja. Nu drömmer jag om ett barn till, en liten prinskorv eller en tjej, 2 tjejer gulligt!..

Jag babblar på märker jag. Frank gick och repade nu, imorrn åker han till danmark på spelning...de sista semesterdagarna .Jag känner mig nog lite snuvad på franks 3 semesterveckor.. 2 tredjedelar gick åt till spelningar och att repa. Fååår inte vara arg, men ofrånkomligt att känna sig lite ledsen när man längtat så länge efter att vara tvåå.. Iallafall när man varit mycket ensam om det mesta med första barnet. Det har blivit så. Det var inte planerat att det skulle bli så, men musiken började väl gå bättre.

Ja men nu tar jag och drar ett djupt andetag. Jag är lyckligt lottad med min lilla B Hon e så fin och go och nu får mamma rycka upp sig, ta en alvedon ( det hjälper mot allt) få bort dum värk ur kroppen och gosa sönder'na, när hon vaknar. Kanske att vi borde försöka oss på en sväng till söder, en glass och en kaffe skulle pigga upp...

Puss & kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar