onsdag 13 juli 2011

Buenos dias alles.



Jag som stålsatt mig för en hemsk natt men när jag låg och funderade lite så kom jag på att det var en dålig dag att börja neka lilla B mat på natten då hon varit så duktig och tagit TVÅ sprutor... Så jag sköt det på framtiden och bestämde mig för söndag den 17:e 6 månader och 1 dag:) då ska vi börja hjälpa henne att sova bättre på natten.

Det var förresten ganska kul att titta på förskolor igår, man kunde se enkätundersökningar för förskolan och vilken filosofidom arbetade efter, vilka teman, hur många barn per pedagog osv. Nu blir det till att besöka förskolor framöver.

BVC-tanten sa även att vi skulle ge henne desto mer mat om dagarna, jag har köpt en "Chupa" i den kan jag stoppa in bananbitar, apelsin eller äpple som Bianca sedan suger ut i puréform genom nätet. "Det finns allt nuförtiden" som de äldre generationerna säger ofta. Ja det finns det verkligen. Jag har dock efter många om och men valt att bojkotta gåhjälpmedel. Jag köpte ju tillochmed en hoppgunga men det känns som Bianca kommer börja slingra sig fram som en ål snart och då blir livet spännande nog för henne. Vad har jag mer varit inne på.. Bumbostol, dock sitter hon ju själv snart. Utan babysitter hade jag dock INTE överlevt!! ALDRIG NÅGONSIN. Det fanns ju dock för mkt länge sedan också... Det är den här mellanperioden när barnet inte riktigt vill sitta bakotlutad i sittern, inte ligga platt på golvet utan vill sitta upprätt men inte klarar av'et det är då man känner att ens 2 händer inte riktigt räcker till men detn tiden passerar ju så fort.

Ja herregud idag ska vi kanske fixa våra pass så vi har det ur världen, hur gulligt kan det vara att öppna ett pass med lilla Biancas söta tryne i:) Jag ser ut som en rysk tjej i mitt pass, det gick ut förra året... vad hände med den bilden.

Nu måste jag göra mina naglar här och se till att hinna med lite shit innan Biancan vaknar.

Chao

1 kommentar:

  1. Labhäxan13 juli, 2011

    Vilken lurig grej du har skaffat.. spännande. Utvärdera den så kan jag ta del av resultatet. :)
    Jag ammar bara Novisen en gång per dygn nu och det är kl tre på natten. Tror att det tar lite tid innan dom vill sluta äta på natten.

    SvaraRadera