tisdag 12 juli 2011

Min lilla skatt.

i brist på färska bilder... Drömmer om att resa..

Balkongen på Gran Canaria i slutet på maj förra året, nybliven gravid-vetare och allt.
Hon sover sedan en timme tillbaka, jag hade trott att det skulle ta sin lilla tid med tanke på att sprutorna verkade påverka henne den här gången, feber och lite gnällig, vi la oss i sängen och kollade på halv 8 hos mig o mös lite,en alvedon zupp senare sov lilla B innan hon ens nuddat lakanen. Inget roligt alls att ta sprutor :( Det blev några tårar, tur pappan var med. Snabbt glad igen blev hon, det var läkarbesök idag, lyssna på hjärtat, och lite utvecklingsprat. Allt gick finemang och nu har hon preciiiiis preciiiis tagit sig över 8 kg.. nästan prick på 8:an, så e hon kort, 66 cm precis på kurvan medan vikten ligger över, min goooa gos! Vi har ju fått in matrutiner hyfsat bra tycker jag, dock tyckte min tanten på BVC att vi ska ta bort natt-ammet, hon behöver't inte menar hon. Vatten och närhet för att trösta men herregud hon kommer känna lukten av mammatutte så ere kört. Det är nu pappan tar över nätterna.
Hon får kvällsgröt vid 18 och sedan när hon vaknar runt 23-00 får hon välling. Sedan inget förrän minst 6.. Å jag fasar för detta. Det måste dock ske då jag bara är en snuttetutte om natten.

Vi knske ska resa i september så jag bör ju fixa pass till mig och lillskruttan så det står på agendan, tillsammans med söka förskoleplats innan dagen då Bianca fyller 6 månader vilket ger mig ett par dar bara, DO IT!

Nu ska jag kränga Ben & Jerrys Kak-dröm-glass. Jag förtjänar det.

Nattiii

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar