torsdag 21 juli 2011

Punktlista :)

















Herreguuuud vad mycket info som går förlorad... Jag måste uppdatera pronto annars rinner allt ur min trötta skalle:) Vi tar några punkter och utvecklar därifrån.


  • Biancas sömn 6 mån + 1 dag...
  • Pooolbad
  • jakt på resa
  • leilas mumsiga mat
  • pass!
  • bianca glad
  • sönderhostat muskelfäste
  • bonusvecka

Okej, alla punkter känns inte lika roliga men dom hänger ihop. Frank kom till jobbet och insåg att han hade en veckas semester till, något hade blivit fel när gamla chefen slutade och nya gick på. Missförstånd eller whatever, vi beslöt oss att förvalta denna bonus-vecka som ödet gett oss. Varannan dag sol och varannan dag sisådär betyder, pool-häng vid sol , fika och hemma mys vid tråk-väder-dagar. Vi hade en skit fin dag på eriksdalbadet, Bianca och pappa badade i vuxenpoolen, jag och Frank mös i solen när Bianca sov, vi åt glass, höll handen, larvade oss och njöööt av sommar värmen.
Dagen efter var sisåddär, vi fikade på stan och handlade hem massa mums för att "kopiera" en Lailas homedelivery meny. American burger med mango och avocadosalsa samt en maräng swisch riktigt kalori-rikt och sååå gott! Salsan med lime och koriander var en hit som jag kan tänka mig servera till köttbitar i sommar. Att göra pommes av bakpotatis var också en hit, gör alla det? jag har alltid gjort av vanlig potatis..
Ok vad mer.. Passen fixade, jag såg ut som en dödskalle och bianca som en riktigt goood fin och rund köttabulle:) Skönt att ha det gjort nu när vi på allvar söker med ljus och lykta efter en prisvärd resa med hotell och allt.
Dopinbjudningarna är iväg och jag måste på allvar börja planera menyn och kolla dopklänningen med 1 månad kvar. Bianca ska ha mammas klänning, jag var 1 år när jag döptes så den bör ju passa henne i augusti. Ska knyta sidenband i midjan och sedan fundera över vad hon ska ha under (????) något på huvudet?.. Lite att fundera över.
Okej sparar det bästa till sist...hahaha . Ja men i en mammas värld, då man inte fått sova på 7 månader så handlar mångt och mycket om just sömn.. Nu vill man nästan inte uttala detta, avslöja en stor förändring.. Bianca har sovit bra 2 veckor under sina 6 månader för att sedan sova sämre än någonsin. IALLAFALL! I 3 dagar har hon vaknat EN gång på hela natten.. för vällning sedan somnat om och iof gjort norgon vid 6 men no importa! Jag har fått sova lite för guds skull. I förrgår vaknade hon första gången klockan 2, fick välling och vaknade sedan klockan 7... Den natten var bäst! Inatt vaknade hon inget förrän kvart i 5 då ammade jag ochhon sov 1 och en halv timme till..
Hon börjar bli stor tjejen och det är dags att sova lite bättre nu, fast föda under dagen och gröt på kvällen gör nog sitt för att mätta lilla tösen inför natten. Jag tycker även att hon blivit mycket mer "med" Hon sitter i liggdelen till vagnen och tittar på allt, hon är verkligen för det mesta glad, hon snackar, är på god väg att ta sig framåt. Det går undan nu och jag gillart! En liten person tar sig till forma och det är en bestämd liten tjej, vet vad hon vill, lite mammig, gillar nya människor nu, vill ta på allt, blir frustrerad när kroppen backar istället för kommer framåt vid ål/krypförsöken ..

och så har jag hostat av ett revben allternativt muskelfäste och det gör ONT.. Punkt. och natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar