torsdag 26 maj 2011

Sjukstuga?..



Ja, igårkväll så hade lillstrumpa 39 grader så hon fick en alvedon och somnade, någonstans inatt så lyfte jag över henne till mig för hon vaknade och gnydde lite då och då så jag tyckte det kunde vara skönt och ha koll på om hon blev varmare. Man sover som på nålar när man har ett febrigt barn känner jag, jag tyckte hon var stekhet där ett tag men vi tar tempen alltsomoftast och febern har aldrig överstigit 39 grader. Imorse när vi vaknade (om jag ens sov) hade hon 38,6 så febern håller i sig, vad som är lite svårt att avgöra är vart hon annars kan ha ont eller vad som är fel.. lite snörvlig men annars inget .

Nu på morgonen har hon lekt som vanligt nästan och inte gnällt något.. Aaa jag veti tusan vad det kan vara, jobbigt blir det iallafall för henne och för mig.

Jag ska roa mig med att betala räkningar nu, kvartalmånad och allt kanske kasta i mig lite gårdagens med innan lillfia vaknar. Frågan är om man kan gå en liten promenad om hon är nerbäddad, kan ju vara bra med lite frisk luft, behöver handla kaffe.

hej o hå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar