fredag 20 maj 2011

Tankar såhär en kväll..



Här sitter jag då, med nattad dotter tänkte bara dokumentera.. Har väl egentligen inget intressant att berätta tror jag det är det med mammaledighet, idag runt lunch när Binca sov sin lunch-nap så tog jag i vanlig ordning soliga dagen till ära ut henne i vagnen att sova så jag kunde fylla på med lite solenergi. När jag satt där med ansiktet vänt mot solen, kände hur solen värmde och fåglarna kvittrade så kände jag nog världens lycko-rus, sååå härligt att vara ledig, så underbart att vara mamma, så spännande livet är när man får följa utvecklingen av sitt barn det händer ju saker hela tiden liksom. Jag satt där och planerade ett andra, tredje och fjärde barn i detta lyckorus. Varje dag vid något tillfälle sköljer alltid den här lyckan över en, det ÄR det största och finaste att bli mamma men det ÄR också ibland, inser man en så sjukt stor förändring av livet att man nästan kan få ett tryck över bröstet, jo men man känner ibland att tröttheten tar ut sin rätt och man känner sig... låst(?)... Jag vill poängtera att "låstheten" i nästa sekund kan kännas som frihet. Det är för svårt att beskriva allt men man känner ibland när man ser ALLA dessa gravidmagar både en "avundsjuka" och ett "ja ni kan inte föreställa er det nya livet".. Man älskar det här nya livet så mycket att en dag utan henne skulle betyda separationsångest utan like, samtidigt som man längtar efter en drink med en kär vän så känns bebismys i sängen lika lockande. Trött är man, spontan kan man inte vara men ändå lyckligare än någonsin tidigare med ett liv som betyder mer än det någonsin gjort. Ansvar/lycka.. Its a blend of feelings och lika flummigt blev detta inlägg:)

Idag har Bianca träffat sin mormor, vi tog en fika och jag inhandlade... bara rejer till Bianca, päron puré till gröten ska vi prova, undrar om man kan portionsfrysa söta puréer, så man inte behöver kasta burken efter 1 vecka.

Dop-planering visade sig vara sjukt kul! hihi, jag ska ha TEMA, rosa med vita prickar och ja, jag överdriver hela grejen till max men man kanske aldrig får planera sitt brölopp så jag planerar mitt första barns dop som ett sådant;)

Igår.. min man ska ju som sagt bli rik och berömd, "he got the feeling this time"!:) (Han är musiker..) Så han träffar folk titt som tätt som ska hjälpa med ditt eller datt, igår skulle han "fika" med en producent och babbla lite samt träffa en klubbägare inför en spelning..Ok, jag orkade tillslut inte vänta och gick och la mig stängde av ljudet på min mobil, lite irriterad var jag ;) Vaknade 01:40, kollade tiden på min mobil och såg samtidigt 22 missade samtal och ETT meddelande "ok, Liza jag sover i trädgården" haaahahahahahahha stackars Frank, han hade glömt nycklarna och ringt en mobil utan ljud förgäves.. jaja men så går det om man dricker öl på arbetsmöten, då fattar man att man måste börja ringa INNAN 00 om man glömt nycklarna, 1 timme sov han i trädgården, så det var ju lugnt...

Nu ska jag äta påvärmda rester från igår.. Sen ska jag nog försöka sova, varför kan man inte komma till ro innan 23 trots att man inte sovit ordentligt på närmare 5 månader?? Det är ett mysterium, lagrad energi finns väll från åren då man var tonåring och sov alldeles för mycket..

Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar