söndag 22 maj 2011

Underbar dag på många sätt.




Vad som började med att jag skulle ut på min sedvanliga lunch mys i trädgården slutade med en heldag i solen för min del. Fem underbara timmar, dock får man väl säga att det är dumt att inte använda solkräm om man ska vara i solen, det ska jag absolut inhandla imorgon. Lill-fialottan sov ju som sagt 2 timmarsnap i vagnen och fick sedan sitta med solhatt i skuggan med far sin som var så snäll och rar idag att han cyklade och köpte sushi och överaskade mig när han kom ut med bricka med sushi och god dricka. Lite mer sådant,, tack:)

Det blev en hel del babbel med min söta granne Astrid som är en tuff dam på 80 år, det är hur härligt somhelst att prata med henne och tar man hand om sig i livet kan man vara lika fin och fräsch som Astrid när man fyller 80. På tal om just detta bör jag börja träna rygg och mage pronto, min kropp kollapsar av kånkande och eftergravditets-slitaget på kroppen hjälper föga. Fan vad jag tjatar om detta, just do it för tusan, det finns inga undanflykter, lite "planka" hemma är bättre än inget så köööör!

Ok, nu försöker jag introducera lite ersättning i flaska för Bianca om kvällarna för att mätta lilla magen då jag inte kände att gröten gav resultat. Desto mindre resultat får jag av flaskan.. d hon vägrar ta den, har provat både dr brown och mam men icke. Kan ju mkt möjligt vara så att det är ersättningen som smakar illa för henne, har provat semper och nan. Ska se om bröstmjölk fungerar, kan vara bra att veta. Hon sover ju fortfarande mellan 19 till ca 01 alt 20- 02 så det är ju skönt, igår hade Frank köpt hem godis, chips och hyrt en film som vi kollade på, hyr inte den hörrni, senaste med Denzel Washington(älskar honom), men varför medvärkade han i den här filmen??? handlade om ngt skenande tåg, vet ej vad filmen hette.. Se den inte bara.

Jahapp vad mer i denna mammavardag, jo, imorse erbjöds jag sovmorgon av min kära man men kunde inte komma till ro så jag steg upp med resten av familjen och medan Bianca lekte så hann vi röja ordentligt, torka golv och dammsuga samt byta nya sängkläder i samtliga sängar. Ja då förflyttade vi henne från lekmatta till gym och tillsist till sittern, så då tröttnar hon inte, duktiga tjajen.. Måste väl vara det mest underbara som finns att krypa ner i en ren,prasslig gosig säng. Det låter lockande.. Tror jag tar och gör just det nu. Natti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar