torsdag 26 maj 2011

Syndar... och multi-taskar..


Min lilla sjukling är stoppad i säng och sover för tillfället med jag kollar på TV, läser nya SOLO, sorterar papper OCH lagar mat, funkar ungefär som cirkelgym fast mer för hjärnan och kordinationen än styrka. Känner att jag blivit proffs på att stressa runt och göra ALLT samtidigt sedan jag fick barn, vet inte hur mkt positivt det ligger i det men det är bara så livet ser ut med liten bebis:) I love it.. Eller ibland kan jag riktigt längta efter att få sätta mig ner med en sak i lugn och ro, inte behöva ha en liten stressad ådra någonstans i kroppen som är beredd på att ta hand om min lilla tjej.

Majs potatis puren var ingen höjdare tror jag.. Hon fick kväljningar.. Ska nog köra säkra kort tills hon blivit frisk. Säkert kort är ENDAST potatis änsålänge. Inget annat faller henne på läppen. Sött verkar inte vara damens melodi.

Jag, bäddade ner henne i vagnen för några timmar sedan och vi begav oss till centrum för o handla middag, som blev kycklingwook(ingredienser som jag bör slänga ihop typ nu...) samt lite sött o salt som jag njöt av i mitt multi ögonblick nyss när jag läste tidning, gick igenom räkningar samt kollade på TV.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar