torsdag 26 maj 2011

Sleeping Beauty.



Bianca sover ännu vilket vittnar om att hon inte är helt kry, så jag passar på att diska och skura lite i köket, rolig "passa-på-göra"...
Planering av dop, ombokning kyrka, jakt på lite smått och gott jag ska ha till dukningen samt recept är däremot rolig göra.

Jag ska köpa en onödig men bra grej tänkte jag, efter att noga ha googlat runt och kollat forum så tror jag att en Bumbostool skulle vara ngt för Bianca, Bianca har när hon var liten plutt första 2 månaderna haft en favoritsida när hon legat vilket gjort att hennes huvud är snett. Förutom att träna hennes nackmuskler ofta vilket hon gör eftersoom hon numer vänderom själv såfort hon hamnar på rygg så är det ju bra för henne att sitta upp, hon är inte tillräckligt stabil för IKEA stolen den är dessutom hög så jag tänkte på en sån där bumbo-stol. Många mammor säger att den varit jättebra både vid lek och matning så jag tror att den skulle vara ngt för oss. På blocket säljs massor annars har dom fraktfritt på iob-butiken.se. Med tillhörande bord får det bli. Hoppas hennes goa lår går ner i den där bara ;)

Om skruttan behagar vakna snart så ska vi se om hon har aptit för en ny smak. Majs och potatis. Jag tror på den, min hemmagjorda potatispure var ju en höjdare så med majs blir det extra sött och gott, det går utmärkt att frysa in portioner av dessa burkar med.

USch jag vill duscha och komma ut känner jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar