fredag 15 april 2011

Dagens dag



Idag har Stockholm bjudit på riktigt vårväder, uteserveringarna har öppnat och är smockade av livsdyrkare. Svenska folket lever igen, upp ur mörkret blommar vi upp, leendena sträcker sig fån ena örsnibben till den andra och brillorna åker på.
Jag var självklart inte sämre, på schemat idag fanns en date med Zohe och hennes Walter, vi bestämde oss för att börja på medborgarplatsen, där ligger ett par uteserveringar i rad bl. a Snaps som är lite ökänd. Man inser ju ganska snabbt att det är omöjligt att tränga sig in med en otympli jäkla barnvagn på dessa uteserveringar så jag köper en gyros(....) och vi slår oss ner på torget och tittar på folk o pratar gammalt groll. Fortsätter gör vi på ett cafe som gör bagels på plats, goda kaffes serverades där också, bilderna är därifrån. Iallafall, We go back in the days jag och Zohe, eller åtminstonde så hängde vi intensivt dom där åren när man festade 4 dagar i veckan, man hade sin ons, tors fre samt lördags klubb som man försökte hänga på, det var allt från mariatorget, götgatan, kungsgatan, munchenbryggeriet, slakthusområdet i globen till Stureplan.. Den tiden var grym, vi hade så jäkla kul det var bara musik, dans och tjejgänget som gällde:)
Nu är vi mammor båda två, Walter fyller 1 år i Juli så vi har 6 månader emellan våra små. Ett helt nytt liv en ny värld.. I sommar kommer vi garanterat att lämna våra små underverk hemma en kväll för att ses på stan över ett varsit glas. Man behöver det garanterat, komma bort, andas, vi kommer säkerligen ägna en del av tiden att prata om mamma-livet men det är just det vi är nu.

Mannen min jobbar hela helgen så jag bör styra upp en dejt imorgon med, det ska ju vara soooool! Bianca fyller 3 månader imorgon och det märks som jag sagt tidigare att hon vuxit mentalt mycket senaste veckan bara, sålänge hon får sitta med, uppe och kika runt eller bara ligga vaken i vagnen och njuta av nedfälld sufflet;) så är hon riktigt nöjd när vi är ute på äventyr, mer nöjd än om vi skulle spendera hela dagen hemma. Det känns som hon uppskattar att komma hemifrån, se lite nytt, fast hon har ju ett öga på mig emmellanåt, sålänge jag är med så är hon hur lugn och trygg som helst. Det känns befriande och så SJUKT skönt för mig att kunna ta henne runt på stan i vårvärmen utan att behöva oroa sig för gallskrik.

Jag som tjatar om nattsömn.. Vad hände igårnatt då? Jag la henne 20:00 som vanligt jag somnar väl vid 23 då jag märker att hon inte vaknar som hon brukar efter 3 timmar hon vaknar 3:00... det är 7 timmar utan mat=) nästa gång vaknar hon 7:00. Tyvärr är det så att jag vaknar åtskilliga gånger av sprängade känsla i brösten så min natt var som vanligt i sömnväg. Måste köpa något att pumpa ut mjölken i, vad sparar man mjölken i? Flaskor, byttor? vad..?

Nu ska jag laga en "man tager vad man haver" måltid huvudingrediens: fläskfilé, jag är så trött på KÖTT! Rostbiffen i ugn blev riktigt god igår, jag körde mitt temp på 70 grader, det var lagom rosa tyckte jag. Nu ska jag väl se om det finns något på Tv eller bara slöa runt här hoppas ni har en riktigt trevlig helg och på återseede!

Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar