torsdag 28 april 2011

Multi uppdatering




Ja, dålig uppdatering på nån dag såddär. Det är ju så i mitt hushåll att om jag bestämme mig för att vara effektiv och exempelvis torka golv, dammtorka överallt och skura badrummet en eftermiddag så blir bloggen lidande eftersom detta sker ömsom när bebisen sover ömsom när hon underhåller sig själv, alltså då jag egentligen har min egentid till att blajja lite här:) Rent och fint blv det och det känns otroligt befriande. Nästa projekt blir att städa alla garderober, rensa och kasta, det har en lugnande inverkan på mig.. Det kommer inte ske idag dock.

Vi är hemkomna från vaccinationen, en spruta i varje lår.. Det var inget kul tyckte Bianca, eller jag för den delen så jag hade slitit med mig fadern som fick hålla henne medans det gjordes. Hon somnade som en stock påväg hem så jag hade inte hjärta att slita upp henne ur vahnen och kånka upp henne för alla trappor(ingen hiss) så jag kånkade upp vagninsatsen istället, med en 7(!!!!!!) kilos bebis i så blev det ett bra armpass. Hon har gått upp nästan ett kilo sen sist! 6840 gram... :)

Sömnen, ja den fortsätter i samma anda, somnar 20 vaknade först 5:30 för lite mat och somnade sedan om till 9.. Härligt, trodde jag aldrig för någon vecka sedan då hon vaknade var 3e timme...

Öppna förskolan igår, Jag tyckte det var kul, lite väl mycket bebisar kanske, tydligen är den här öppna förskolan väldigt poppis och det kommer folk från hammarby sjöstad, gullmars och lite här och var ifrån så på onsdagar när dom har 0-8 månadersbebisar där kan det vara uppåt 80 pers med alla föräldrar och barn.. jesus... Vi var med på sångstund vilket jag tyckte var roligare än väntat, 3 bebisar låg framför mig, Bianca och så en på varsin sida om henne, alla 3 riktade sin uppmärksamhet till mig så jag kände mig väldigt speciell och apade mig lite extra. Tur att mödrarna hade kul åt det..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar