tisdag 12 april 2011

Inte som jag tänkt mig.




Neee dagen blev inte riktigt som jag tänkt mig, vad jag tänkt mig var att spendera den med min man och vår dotter, ha en mysig dag, käka lunch på stan, strosa lite och bara ha det härligt. Luchen på stan blev klockan 15, försenad pga diverse samtal och möten min andra halva var tvungen att göra innan. När vi väl tagit oss in till söder för en sen lunch i form av sushi så fick vi besök av en trevlig kille som tydligen hade i uppgift att göra hemsidan till det nya musikprojektet. Sedan fortsatte dagen i samma veva, det kom en musik-producent och en video-producent och där satt jag.... ordagrant och umgicks med Bianca. Jag visste för sju år sedan att jag slog klorna i en musiker, det har gått i perioder hur mkt han satsat på musiken men den är hans stora passion och det han egentligen skulle vilja leva med/på. Jag skulle aldrig få för mig att hindra honom men det är otroligt tufft när jag för det mesta är ensam med mitt första barn. Jag är trots det den lyckligaste människan som faktiskt har det här lilla miraklet i mitt liv men jag hade nog varit lyckligare om jag fått lite mer avlastning, iallafall piggare. Tur har jag som har ett så glatt barn, hon skrattar och pratar och gråter bara när hon är hungrih eller trött, tar man det största lasset själv och det är ens första barn så är man väldigt glad för att allt känns så bra och fungerar så naturligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar