torsdag 14 april 2011

Godmorgon!



Här sitter jag och dricker första koppen kaffe och tittar på Bianca som ligger här framför och tittar på nyheterna. Hon har blivit stor... det slår mig bara såddär, eller det slog mig egentligen igår när Gladys påpekade det. Hon har vuxit ur sina bebisdrag oxh blivit en liten tjej, så är det, tiden går så snabbt och jag hoppas bara att jag kommer vara nöjd med att jag faktiskt njutit av spädbarnstiden och inte bara känt mig trött. Just nu vill jag bara spola tillbaka tiden till nyfödda Bianca, titta på henne, inandas spänningen av det nya livet som just lagts upp på min mage, det lilla livet som är helt och fullt beroende av mig. Samtidigt vill jag ju inte det såklart, det är den bästa resan att se henne utvecklas!


Något som inte direkt blivit bättre är nätterna :-/ Jo hon lägger siog och somnar bra klockan 20:00 men sen vaknar hon fortfarande var 3e till var 4e timme och vill ha mat, ibland blir det som inatt att efter 4 så är hon vaken, ligger och sparkar av sig täcket, ler och pratar och vill inte riktigt komma till ro, då blir det så att hon somnar någon timme vaknar, somnar, jag tar över henne till mig och så håller vi på så till klockan 9, då går vi upp.


Jag ska INTE klaga på att hon bajsar mycket, men inatt bytte jag 4 ggr, rejäla lass, klaga gör man inte för hade det inte varit så att hon bajsat så hade hon haft magknip och varit ledsen, hennes mage verkar ha kommit igång ordentligt nu lagom till den stundande 3 månadersdagen. Då hoppas vi lite i smyg att hon bara plötsligt sover igenom nätterna, så som man hört att det kan vara för vissa, från 1 dag till en annan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar