söndag 10 april 2011

Musikeränka.


mitt vackra barn i lördags, innan hon kom på att hon var superhungrig...
Idag, vår vår vår och dess tecken..
Promenaden innan man tar av in i skogen..
"Tussi tussi tussi tussi tussilaaaaago"
Mat i naturen
Nöjd bebis, nöjd mamma.
fa fa faaaaa... :-D
Huuuuuuaaaa!

Mannen min flög ner till Danmark för spelning denna helg så jag bjöd över min mamma för att spendera en dag och natt i vårt hushåll. Vi sågs på stan i lördags och tog en sushi lunch och en latte, Bianca blev tokhungrig någonstans mitt i latten och vrålade, wow vilken pipa den tjejen har, jag tror hon kommer kunna sjunga som sin far;)

Vi köpte lite middag och hägendazs glass som vi dumpade av hemma innan vi begav oss ut i solen för en eftermiddagspromenad som slutade i gamla enskede hos min bror, en kaffe till där'rå och sen hem o natta bebis för lite vuxenprat.

Idag har vi tagir en låååång promenad i Nackareservatet, herreguuud vilken fantastisk vårdag, varmt o gosigt och nu ligger endast några envisa isplättar kvar här o där, resten porlar i små mysiga bäckar längs med skogsvägarna, vattnet är såddär rostfärgat och doften påminner om vår. Mamma uppmärksammade en fågel som kvittrade så vackert, taltrast?? bofink?? minns inte nu men mama sa iallafall att när man hör den fågeln kvittra vet man att det är vår för den äter flugor och bosätter sig på varmare breddgrader när det är vinter här. Så vi hoppas inte att envisa minusgrader kommer tillbaks och tar livet att dom små. På tal om döda djur så gick vi förbi jordens skummaste gravplats i skogen, en djurkyrkogård med massa kors, stenar och blommor, jag kopplade DIREKT till Stepen Kings "Djurkyrkogården" som jag såg alldeles för ung med mina äldre bröder, fick kalla kårar och vågade inte fotografera gravarna, vem vet det kanske är ett dåligt omen.. :-/ Så coco e jag.

Bianca blev vrålhungrig mitt i skogen idag med så med 12 plusgrader pressa jag upp vagnen i skogen och satte mig på en sten och amma. Supermysigt, det tyckte hon med, vi hade ett "moment" där, mor och dotter, fågelkvitter och värmande sol var perfekt miljö för lite livs-njut.


Ikväll kommer Frank hem, får vi väl se hur sliten han e........................
Jag slängde ihop burritos och ska nu avnjuta dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar