fredag 29 april 2011

Fin fin dag med min lilla Blomma!












Kärt barn HAR många namn, fis, blomma, korv, plutta, Bjanci, cooki.. listan kan göras lång men slutsatsen blir densamma;).. Vi har faktiskt haft det riktigt mysigt, jag orkade inte göra något speciellt idag mer än att krascha min lap-top så jag ägnade dagen varenda minut med min skrutt, sket i alla måsten heter det. Vi tog vagnen ner till centrum och köpte soppa till mig, sugen på het thai var jag, med grov ciabatta till. Jag passade på att ta denna promenad lagon till lunchsovet, planen var att sätta mig och läsa en tidning på gården i solen, planen gick igenom, Bianca sov gott i ca 1,5 timme så jag satt och stekte lite. Jag tycker nog allt att jag fick lite färg på snoken, fräknar om inte annat. När hon vaknade därute bland alla blommor och bin så var hon lite hungrig. Jag skulle vara lite snabb tänkte jag så jag slet sönder BH.n... hmm Tur vi var hemma och inte på stan...

Vad har vi mer gjort, kollat lite på den töntiga pussen mellan prinsen och hans snygga fru, vi har sjungit, hon älskar när jag sjunger, hon sjunger med och blir jätteglad så det gör vi ofta, jag sätter på någon gammal slagdänga och skrålar med. Badat har hon gjort, bajsat ner 2 ombyten, gosat myst, lekt en hel del i baby-gymet, tränat med för den delen. Ja, alltså den här dagen har gått som i ett nafs och det har varit så skönt att ta till vara på en dag någon gång ibland stanna upp i alla flyende ögonblick och bara vara med min bebis, vila med henne och gosa sönder hennes små köttbullekinder. Får nästan som små mys-ryck när jag tänker på det.. hahahaha. Nu sover lilla hjärtat gott och jag försöker mig på att installera ett jäkla E-legitimation på Franks jäkla Mac-skit-dator och det går inget bra! Måste nämligen planera in nästa månads mammapenning typ NU och som jag skrev härovan passade min PC laptop på att krascha ordentligt idag. Miljarders bilder som jag ej hunnit spara på annat sätt finns inte mer.. Vilken mardröm. Nu ska jag soff-sitta lite och kolla lite TV. Frank kommer väl hem någon gång, hoppas jag. Han repar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar