onsdag 6 april 2011

Världens bästa mammor.


Igår gick färden nedåt, idag känns allt 100 ggr bättre trots att inget egentligen har förändrats, jag är lyckligt lottad på många sätt men man ser oftast till det dåliga just när man inte borde, när man borde vända ansiktet mot allt det vackra...


Jaja, idag har solen skinit på oss, vi har haft en fin dag jag o "cookie" (hon säger så, aaakooookiiiii så när jag i vanlig ordning upprepar det hon säger så blev det efter hundrade gången så att jag kallade henne just cookie) strosat på stan i bara skinnjacka, tittat på folk, tagit en latte med Frank.


Tidigare på dagen så hängde vi 1 timme med mammorna i mammagruppen, jag tycker det är en sjukt bra ide med mammagrupper, ni hör, min uppfattning har förändrats helt o hållet. Vi är ett gäng totalt olika individer, våra bebisar är likaså, några skriker hela tiden, någon ammar hela tiden, någon sover en har så sjukt starka nackmuskler att hon ser ut som en liten kobra där hon ligger på mage, någon är liten en annan är stor, Bianca är tjock någon annan är smal, en sover 7 timmar på natten en annan sover 1 timme åt gången om hon har tur, jag nattar klockan 20:00 grannen fattar inte hur hon skulle kunna natta ännu överhuvudtaget då hennes bebis vägrar sova annat än med henne i sängen, vissa behöver ligga i sjalen för att komma till ro och så är vi ett par stycken som kan lägga ner våra bebisar o dutta lite o sjunga en visa så somnar dom själva. Ååå så kul det är att jämföra bebisar, det är just det det handlar om, det är våra första barn och vi hänger med dom hela dagarna och ser alla små framsteg, baksteg, vi googlar, ena dagen känns allt klockrent och fantastiskt härligt nästa dag händer något i bebisens liv eller hos oss som gör att man trillar ner i osäkerhetens fälla allt som oftast är vi dock ense i att vi är de bästa mammorna just våra småttingar kan ha.
Kram o puss

1 kommentar:

  1. Ja, den verkar väldigt poppis hos de flesta småttingar - där har de verkligen lyckats alltså, undrar om det är det svart/vita (randiga) som är det häftigaste i Lovas ögon :D

    SvaraRadera