måndag 7 mars 2011

Bianca pratar!

Ja jag vet att bebisar brukar jollra men jag visste inte att man kunde ha mysiga konversationer med en 7 veckors bebis. Vi pratar på hon och jag, som nyss. Hon vaknade med ett tjut stackarn, näsan var helt igentäppt med snor så det blev till o pilla in ett par droppar och sen klä oss och gå upp. Så vi brukar starta dagen med att hon sitter i baby-sittern medan jag gör frukost och hon får sina semperdropar o D droppar. Så sitter hon där o tittar på mig och jag pratar med henne om ditt o datt, att det är jobbigt att vara sjuk tex, då säger hon "aakoooo" "aakoooo" och tittar på mig o ler jag fortsätter "jaaaaa" och hon rör på lilla tungan o tittar på mig (tysta ord är det) sen kommer ett ljud som av "K" och "G" tillsammans "kkkggkgkggkgkgkgk" jag säger "jassååå Bianca" och hon följer upp med "oooouuuuuuuu". Hahaha det är ju fantastiskt, hon ser så glad och seriös ut på ögonen när hon pratar med, så fint. Igår spelade jag in en lååång konversation mellan pappa pch Bianca, jag tyckte det var häftigt att hon sa just"aakooo" "aakkoooo" flera ggr, vi kallar det Biancas allra första icke-ord. -Fina stackars förkylda tösa-bit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar