söndag 13 mars 2011

Rutiner

Ja, även om man inte direktbörjat seriöst med att inarbeta rutiner på en sån liiiten plutt som Bianca så har man ju ändå pyjamasbyte, släcka ner i sovrummet, kvällsamning och ner i säng runt samma tid om dygnet, hon sov oftast på dagarna vid samma tid med, upp vid 8 efter natten sover en stund runt 10:30 och sedan runt 13-14 en längre stund . NU efter hon varit sjuk är allt uppochner... vi går upp 11 sen har jag ingen mer koll mer än att hon vaknar sover här o där hela dagarna och vaknar efter natten runt 5 på morgonen och är pigg 1 timme. Nätterna brukade vara klockade var 3e eller sällan var 4e timme för mat, inte nu då. Jag har noll koll nu, hon har ju ätit precis hela tiden när hon var sjuk eftersom hon inte orkade äta mer än ett par minuter behövde hon äta ofta och den mysiga snuttevanan verkar hon vilja fortsätta med.. Jag har ont i armar och rygg av allt kånkande dom senaste dagarna och nu vill jag börjar komma tillbaka dit vi var. Har läst att man vid 3 månader kan börja med just sömnrutiner så vi väntar lite med det, jag vill så småningom att Bianca ska känna sig trygg nog att somna om av sig själv, att vi inte ska plocka upp henne ur sängen om hon vaknar om natten, självklart förutsatt att hon inte är hungrig eller bajs i blöjan, måste man säga det... Vi får se vilken väg vi väljer att gå men målet är att sova på natten:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar