måndag 7 mars 2011

Småätande..


Hur gör man, finns det något som är lite gott men som inte sätter sig på bukfläsket direkt? Alltså som jag kan småäta om dagarna:) Funderar på morötter, det kanske kan funka. Så fort papi kommer hem ska jag bege mig ner till byn och handla en påse morötter.. Har sjuk cravings efter Naturgodis hela jäkla tiden, Muslitopparna i vit choklad och cashew nötter doppade i vit choklad.. även banan chipsen doppade i choklad.

Jag brukar inte ha dåligt samvete för att jag petar i mig lite sött här o där men antar att jag har det nu för att jag inte rör på mig som jag gjorde när jag jobbade, på mitt jobb springer man hela dagarna så det märks inte om man äter lite sött.. Visst vi går en promenad om dan men det räcker inte, jag lägger på mig uppepå mina mammakilon. Jag kan ärligt säga att när jag tittade mig i spegeln några dagar efter förlossningen kände jag mig stolt, tänk att min kropp har burit ett barn, hängbuk eller inte jag kände mig kvinnlig!:) Men nu har jag ingen bebis i magen och nu äter jag fel..

Jag ska fundera ut ett mat och rörelse schema till 1/4, då kör jag igång. Sedan ska jag ha ett mål, mål är bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar