onsdag 9 mars 2011

Diagnos.

Lilla lilla lilla skruttan.. Nu har Bianca tagit blovprov, blivit vägd, lyssnat på lungor, tittat i öron och i hals och det som läkarna kom fram till var att hon förmodligen fått RS virus, "förmodligen" för att alla RS test i länet tagit slut, dom påstår att dom är slut på lager pga att så många bebisar kommit in med symptomen. Så det blir till att hålla sig hemma för oss några dagar till. Förhoppningsvis har viruset nu nått sin kulmen och att det kommer avta.. men vi ska vara väldigt observanta på hennes andning. Hon fick inhalera koksalt och det var så skönt för lilla fröken för då löste slemmet i halsen upp sig.
Symptomen är otroligt segt snor, slemhosta, trött och hängig bebis och minskad aptit. Viktigst är att man suger ur snoret med en näsfrida(läkaren sa att näsfridor är bäst)och ger henne mat ofta! Jag försöker ge henne mat ofta men eftersom hon är så trött så somnar hon fort, mina bröst håller på att explodera så jag måste kämpa på med maten mera så hon får i sig som förut.

Jag känner mig otrooooligt låg över att behöva vara instängd och Frank är försjutton knappt hemma med sitt dåååliga schema på jobbet. Mamma kan inte komma över för hon jobbar på förskola och vi vill inte ha fler basilusker i huset!:-S

Kram sålänge:(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar