tisdag 22 mars 2011

Resor och Deklaration o sånt.


Idag kunde man logga in med E-legitimation och deklarera. Jag fick en del tillbaka och kommer använda lite till sparandet av resan till Kuba.

På tal om den så började jag fundera lite vad som behöver göras förutom att spara pengar. Med Barn så behövs det ju inhandlas en bra resevagn, kikade på en babyexperten men funderar om den funkar för en 9 månaders..? Fullt liggläge har den och en skyddsbåge att sätta framtill så det borde väl funka.. Dessutom hade dom lite REA så 1292:- kostade den.

Sprutor, reser man långt behöver hon ta det då?

Mat, hon kommer antaglegen äta välling eller gröt som kompliment till amningen. Gissar jag..

Blöjor behöver vi ta med, Kuba är just ett land där man inte kan förvänta sig att det ens finns toalettpapper i alla affärer.

Pass mitt pass har gått ut... och lill-fisen behöver sitt!

Jag borde göra mina obligatoriska avbockningslistor redan nu!

Ja, nog om detta stressar lätt upp mig nuförtiden märker jag. Sluta upp med det tycker jag. Ja, det verkar blåsa rejält ute, men så fort skrutti vaknar vilket bör vara snart då hon sovit sjukt korta pass om dagarna så drar vi ut på långprommis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar