torsdag 24 mars 2011

Uppdatering!


Nu har syskonen åkt hem efter att ha bott över i 2 dagar. Det blir full rulle och mycket pussande för Bianca, särskilt Alma är alldeles galet kär i sin lillasyster och det var så roligt för henne igår när vi kom och hämtade henne i skolan med Bianca, ögonen lös på henne av stolthet och Bianca hade snabbt en skock på 13 9-åringar runt sig :)

Mamma gruppen igår blev kanske inte riktigt som jag hoppats, för det första var vi väldigt få, det var ca 4 mammor som inte kom, sedan kändes gruppen väldigt spridd, nu ska man ju inte döma innan man sett lite mer men det uppstod pinsamma stunder när vi pratade och vissa kastade ur sig konstigheter. Jag tillhör inte de som tycker allt ska vara så "rätt och riktigt", det finns inga böcker som talar om hur det SKA vara , jag är nyfiken på olika teorier runt bebisar,barn, rutiner och uppfostran men sen gör jag som jag känner är bäst för min familj och mitt barn och låter andra göra som dom känner utan att döma. Jag kommer ändå göra ett nytt försök nu nästa tisdag då får vi se vilka som kommer till tunnelbanan klockan 13 för långpromenad, var det sagt! Det är ju ändå härligt att träffa människor som också är intresserade av att prata om bebisar och känslor runt att bli mamma för första gången. Det kan ha varit hon som höll i gruppen som var lite..tafatt.. Vi hoppas på att det känns bättre känsla nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar