torsdag 17 mars 2011

"Godmorgon"


Grytan igår blev god, gott att laga med färska kryddor och så är det så bra med grytor för det blir alltid över en massa till lunch...

Natten igår, inget bra, men det har de inte varit sedan hon blev sjuk så det har säkert med det att göra, snart så blir det bättre. Jag förstår bara inte hur hon orkar vara vaken hela dagarna och sedan sova dåligt på nätterna. Igår var hon vaken hela dagen och sov max 30 minuter under dagen, lill-korven. Nu ligger hon och sover sött i sin säng, hon tar igen sig och har redan sovit i 2 timmar och 20 minuter! Vad gör jag då för att ta igen förlorade sömn timmar... Jo jag hänger tvätt, plockar, viker in torr tvätt, laddar ny maskin, diskar, försöker koppla ihop mitt Wii fit utan att det fungerar.., bäddar, duschar, klär mig och dammtorkar... mmm precis nu slog jag mig ner med dagens andra latte och väntar med spänning på liv ifrån kammaren.

Jag har läst lite om bebisar som väcker sig själv med sprattlande ben och fäktande armar, det måste ju vara jobbigt för henne tänker jag. Hon river sig och tjongar sig själv med dom små nävarna så det man kan göra är att linda in dom i en tunn mjuk filt/sjal.. så nu tvättar jag en sådan och så ska vi prova det inatt. Vi har ju redan provat att bunkra in henne lite i sängen och det tycker hon nog är mysigt men det hjälper inte mot fäktandet.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar